ISO 14001
ارزیابی عملکرد
INQA
BPM
عارضهیابی
IMS
مدیریت بهرهوری
نظام پيشنهادات
ISO 9001
ISO 9004
SA 8000
ISO 18001
ISO 10002
ISO 17020
ISO 22000
ISO 17025
5S
BSC
EFQM
HSE
ISO 9001
بهبود و اصلاح فرآیندها
INQA و جایزه ملی بهره وری
آزمايشگاه مرجع سلامت
ISO/TS 29001
IMS و QHSE
مديریت تحول و استراتژی
ISO/IEC 17025 و HACCP
ISO 22000 و HACCP
اخلاق کسب و کار
مدیریت بهره وری
سایر پروژه های مشاوره
نمودار سازمانی
آشنایی با مدیران
بخش سلامت
بخش صنعت
بخش دولت
آکادمی کارشناسان
بخش تحقیق و توسعه
مطالعات زیست محیطی و سامانه اطلاعات مکانیاین استاندارد راهنمایی هایی را برای طراحی و اجرای اثربخش، کارایی رسیدگی به شکایات برای همه نوع فعالیتهای تجاری و غیر تجاری، از جمله فعالیت های مرتبط به تجارت الکترونیکی را فراهم می آورد. منظور از تدوین این استاندارد تأمین منافع سازمان و مشتریان، شاکیان و دیگر طرف های ذینفع آن می باشد.
اطلاعات بدست آمده از طریق فرآیند رسیدگی به شکایت ها می تواند منجر به پیشرفت هایی در محصولات و فرآیند ها شود و جایی که به شکایت ها به درستی رسیدگی شود ، می تواند شهرت سازمان را صرفنظر از وسعت ، مکان و حوزه ی آن بهبود بخشد. در یک بازار جهانی ، ارزش یک استاندارد جهانی آشکارتر می شود، چرا که در رسیدگی اصولی به شکایت ها، اطمینان ایجاد می کند. یک فرآیند موثر و کارا رسیدگی به شکایت ها ، بازتاب نیازهای سازمان های عرضه کننده ی محصولات و افرادی است که دریافت کنندگان آن محصولات می باشند. رسیدگی به شکایت ها از طریق فرآیند همانطور که در این استاندارد بین المللی توضیح داده شده ، می تواند رضایت مشتری را افزایش دهد. تشویق بیشتری به ارائه بازخورد ، از جمله شکایت ها ، به شرط ناراضی بودن مشتری ، می تواند فرصت هایی را برای حفظ یا تقویت وفاداری مشتری ایجاد کرده و قابلیت رقابت داخلی و بین المللی را بهبود بخشد.
الف – شناخت :
1- شناخت وضع موجود آن واحد بر اساس این استاندارد مشتمل بر فرآیند ارتباط با مشتری، ساختار سازمانی، مراجعه کنندگان، مصرف کنندگان، استفاده کننده نهایی، مشتریان داخلی و خارجی و طرفهای ذینفع و تهیه برنامه اجرایی و گام های اصلی کار.
ب – آموزش و طراحی سیستم :
2- آموزش استاندارد ISO10002 .
3- تشكيل و توجيه اعضاي كميته ISO 10002 ، تيم اجرايي و تعيين مسئوليتهاي ايشان.
4- همكاري و مشاركت مشاور با كارشناسان آن واحد در زمينه طراحي يا اصلاح سيستمهاي مورد نياز و مستندسازي فرآيندها و روشهاي اجرايي (Procedures) و دستورالعملهای کاری براي عناصر مشروحه زير :
5- تهيه نظام نامه فرآیند رسیدگی به شکایات.
6- تدوين خط مشي در خصوص مشتری مداری و رسیدگی به شکایات در شرکت.
7- تعيين مسئوليتها، اختيارات و ارتباطات كاري كاركنان مؤثر بر كارکنان درگیر در فرآیند رسیدگی به شکایات و نيز همكاري در تعيين و انتخاب نماينده مديريت در فرآیند رسیدگی به شکایات با مسئولیتهای شفاف و واضح.
ج – استقرار و ممیـزی :
8- استقرار سیستم توسط کارشناسان آن واحد و نظارت مشاور در این زمینه.
9- همکاری در برنامه ريزی و انجام یک نوبت مميزي داخلی فرآیند رسیدگی به شکایات و شناسایی مغایرتها و عدم انطباق های احتمالی.
10- حضور در مرحله مميزي نهايي (Final-Audit) و همكاري لازم در اين زمينه به منظور اخذ تائيديه گواهينامه.